Skip to content

Kącik architekta – Galerie z szarej cegły, Galerie z czerwonej cegły, Centrum fotograficzne Trzech Cieni autorstwa Ai Weiwei w Cao Chang Di, Pekin

2 miesiące ago

784 words

Galerie z czerwonej cegły Architekt: Fake Design, Ai Weiwei Lokalizacja: Cao Chang Di, Pekin Zdjęcia: Li Shi Xing, Andrea Giannotti Pekińska ekspansja miejska _ Szybki i ogromny rozwój miast w Pekinie przekształcił miasto w metropolię z podmiejskich domów mieszkalnych, opuszczone zakłady przemysłowe, wspólnotowe bloki mieszkalne z lat 70.
i 80.
oraz popularne, samozwańcze wioski.
Mieszanka wysokich obszarów mieszkalnych, dzielnic biznesowych, imponujących infrastruktur obejmujących spontaniczne obszary mieszkalne, które przetrwały wyburzanie i renowację narzuconą przez rynek budowlany.
Populacja wzrosła od do 18 milionów w ciągu 60 lat, a wielkość miasta osiągnęła pięciokrotność starożytnej stolicy w obrębie murów.
druga obwodnica.
Ekspansja miejska, oparta głównie na importowanych modelach miejskich i niskiej jakości konstrukcjach, eksplodowała w ciągu ostatnich 30 lat i jest zakorzeniona w decyzjach politycznych i ekonomicznych, a także lokalnej kulturze i historii.
Krótko mówiąc, Pekin jest oszałamiającą wizytówką miejskich konsekwencji, które mają miejsce w pierwszej rozwijającej się gospodarce świata, podczas wybuchowej rewolucji przemysłowej.
Cao Chang Di _ W tej złożonej ramie chciałbym skupić się na rewitalizacji architektonicznej i miejskiej zmierzającej w przeciwnym kierunku, w porównaniu do większości ostatnich interwencji miejskich.
Jest to ukończenie serii galerii sztuki w Cao Chang Di, którego projekty zostały ukończone w ciągu kilku lat przez Fake Design prowadzony przez artystę / architekta Ai Weiwei.
Cao Chang Di Cao Chang Di jest peryferyjną wioską na 5.
obwodnicy, gdzie większość budynków to spontaniczne domy rodzin produkujących warzywa lub pracujących w metropolii.
Ma ten popularny egoizm z podstawowym charakterem wymiany ekonomicznej, który zwykle możemy znaleźć w centralnym hunie Pekinu.
Jedyna różnica polega na tym, że jesteśmy tu wiele kilometrów od centrum, nie ma żadnych historycznych budynków i żaden turysta nie pomyślałby o odwiedzeniu tego obszaru.
Pan Ai Weiwei postanowił zainstalować tu swój dom-studio w 1999 r., Aby mieć siedzibę w wiosce na trasie między centrum a lotniskiem.
Fałszywy projekt / Ai Weiwei w Cao Chang Di W niedługim czasie jego interwencja została zauważona, doceniona i zażądana przez innych artystów, właścicieli, a nawet władze lokalne.
Wieś miała dostatecznie wolne działki i istniejące struktury do odnowienia, a miejscowa ludność wydawała się witać galerie zainstalowane w Cao Chang Di.
To dlatego, że filozofią artysty jest używanie lokalnych materiałów, technik i zasobów, tanich i dostępnych, i budowanie z tą samą wiedzą miejscowej ludności, zamiast deklarowania budynków jako czegoś innego, wyrafinowanego, unikalnego, modnego lub importowanego z inne modele.
Pan Ai Weiwei wyjaśnia: osobiście czerpię inspirację z miejscowych i miejscowej ludności, głównie z biednych ludzi lub ludzi, którzy nie myślą o architekturze.
Jakość estetyczna taniego, niezbędnego, bez względu na to, co robimy przy pomocy ograniczonych środków, to podstawowe cechy architektury.
Grey Brick Courtyards Z pewnością architektura tych projektów nie pokazuje bogactwa .
wielu budynków instytucjonalnych w Chinach: bez błyszczącego szkła, bez technologicznych fasad, bez importowanego kamienia i drewna, bez monumentalnych rozmiarów budynków.
Odzwierciedla zdanie konceptualne Ai Weiwei: uczyń to prostym.
I to zdanie, nawet jeśli zostało powiedziane przez architekta samouka, przypomina koncepcję wielu współczesnych mistrzów architektury, których misją było potwierdzenie czystej, zgrabnej i prostej architektury przeciw re-propozycji starych modeli.
Dlatego można zobaczyć znacznie więcej niż prostotę.
Szare ceglane galerie _ Typowa atmosfera w wiosce.
wąskie i hałaśliwe uliczki między małymi domami i sklepami.
przechodzi w serię cichych dziedzińców, zdominowanych przez szare cegły, ślepe ściany, ukryte ogrody ograniczone drewnianymi płotami.
Galerie Grey Brick mogą wyglądać w dużym kontraście z resztą wioski.
Zamiast tego, biorąc pod uwagę materiały, linie, proporcje, proste szczegóły fasad, odkrywamy, że jest dużo więcej wspólnego z otoczeniem i chińską tradycją budowlaną.
Greckie ceglane dziedzińce Si-yuan centralnego hu-tong to domy na dziedzińcu z ślepą ścianą zewnętrzną z centralnym dziedzińcem; głównym materiałem lokalnym jest szara cegła; światła i cienie podkreślają proporcje między objętościami; symetria ma również stały charakter.
Przemierzając serię alejek w Galeriach Szarej Cegły czujemy tę samą atmosferę wąskich uliczek centrum.
Wewnątrz budynków znajdują się miejsca dla artystów i wystaw, które poruszają się i zmieniają bardzo często, dlatego też elastyczność przestrzeni jest jednym z najważniejszych aspektów projektu.
Okna dachowe i podwójne wysokości są często używane w przestrzeniach wystawowych; szorstkość ceglanych ścian malowanych na biało i przemysłowych posadzek betonowych
[hasła pokrewne: giętarka do profili, przeciski pod drogami, bramki uchylne ]

Powiązane tematy z artykułem: bramki uchylne giętarka do profili przeciski pod drogami